„Kalanetika – kaip šiuolaikinė moteris: švelni iš išorės, stipri vidumi“: Viktorijos istorija


„Kalanetika padeda atsiminti, kad moteris yra karalienė, t.y. pakelti galvą, ištempti kaklą, nesikūprinti. Būdamos mergaitėmis visos buvome šokėjomis. Kalanetika moterims grąžina šokio pojūtį – grakščiai ir sinchroniškai atliekami pratimai iš šono gali atrodyti, kad tai repetuojamas šokis..“ – mankštos patrauklumus vardina mano mokinė, naujoji ADITI kalanetikos vedančioji Viktorija Jančis.

Nugaros skausmai.. Gal praeis?

„Mokyklos, studijų laikais, atrodė, kad stuburo skausmai nieko tokio – juk daug judu, visur lakstau ir mokslai, ir darbas. Laisvalaikiu nueidavau į sporto salę „staklių“ pastumdyti ir dviratuką paminti, netgi asmeninį trenerį pasikviečiau, kad mane „paglobotų“ – nurodytų kokie treniruokliai už kokius raumenis atsako. Į baseiną nueidavau. Viskas buvo gerai – apimtys sumažėjo, bet stuburo skausmai nepraėjo (na, nieko tokio, galvodavau – gal praeis kada nors..). Kas įdomiausia, sporto salėje labiausiai rūpėjo kilimėlis – jeigu būdavo laisvas, nuo jo nenulipdavau, vis norėdavosi tempimo pratimų, pakeisti kūno poziciją. Kažkokius pratimus pati žinojau, dariau, kažką bandžiau improvizuoti, jaučiant kokio tempimo kūnas norėjo tuo metu.

Kiti raumenys. Kiti pojūčiai..

Ir visai netikėtai, pietų pertraukos metu, iš kolegės išgirdau apie įdomią mankštą vardu „kalanetika“ – patiko iš pasakojimų, kad buvo daug tempimo pratimų. Ir štai, Viktorijos smalsumas suveikė tą pačią sekundę – pradėjau „gūglinti“ „kalanetika – kas tai?“. Įtraukė, patiko teorija, susiorganizavau ir praktiškai išbandyti. Po pirmos mankštos apėmė keista būsena – supratau, kad iki to laiko iš vis kažkaip ne taip sportuodavau ir nugaroj, praktiškai visam kūne supratau, kad turiu kažkokius „kitus“ raumenis :))) Pratimai taip pat padėjo susitvarkyti su rankų sąnarių skausmais, kuriuos patirdavau šaltuoju sezono metu. Matyt, problema glūdėjo nuo seno, tik reikėjo tam tikrų pratimų. Jau kelintą žiemą matau, kad esu iš viso pamiršusi šią bėdą.

Kalanetikos lengvumas

Mane po kiekvienos kalanetikos mankštos apima lengvumo pojūtis – jaučiuosi lankstesnė, o nugara dėkoja kiekvieną kartą. Jaučiu, kad tie raumenys, kurie buvo įtempti – po truputį atsipalaiduoja, kurie nusilpę – juos jauti po pratimų, kad padirbėjo. Sąmoningai atlikus pratimą, papulsuodama, pajauti „kitus“(jau žinau, kad tai gilieji raumenys:) Kojų, pilvo, sėdmenų, ypatingai dubens raumenys – jaučiu švelnų virpėjimą. Aišku, čia reikėjo laiko, kad suprasčiau, jog kalanetika man labai tinka ne tik dėl išorinių ir giliųjų raumenų tonuso, bet nemažiau svarbu ir kokybiškai atsipalaiduoti – paleisti mintis, įtampą kasdienę (dar kitaip pavadinam stresu), laiką skirti tik sau, pabūti su savimi!

Man ši mankšta 100 proc. atitinka moteriškumo sampratą. Kalanetika kaip ir šiuolaikinė moteris – švelni iš išorės, o stipri vidumi (čia prie to pridursiu vyro komentarą: „tai kas čia tie pratimai, mankštelė, lengva padaryti!“. O kai paprašai, prasideda: “ojjj kaip sunku, gal jau gana, jau viskas???“ ). Kalanetika primena, kad moteris yra karalienė t.y. turi pakelti galvą, ištempti kaklą, nesikūprinti. Mergaitės buvome visos šokėjos – kalanetika grąžina moterims šokio pojūtį. Sinchroniškai atliekami pratimai iš šono gali atrodyti, kad čia repetuojamas šokis… :)

Nesirūpinti savimi pavojinga

Atrodo, visi seminarus lankome, skaitome knygas, žiūrime protingų žmonių video pamokėles, kad čia stresai, gyvenimo tempas mus pražudė tiek fiziškai, tiek emociškai, kad nuo nervų sutrikimo prasideda ir visos kitos ligos, tačiau kaip matome ir pati suprantu, prieš mūsų pačių sukurtą Pasaulį smarkiai pasroviui nepaplauksi. Galiausiai nuo informacijos pertekliaus išprotėti galima! Laiko sau visiškai neliko – gi reikia viską žinoti ir visur spėti. Va, o kur laikas SAU? O kur mano jazz’o ar „relax meditation“ begalė valandų muzika dingo? Na, bent savaitgaliais, galvoju, kažkaip reikia skirti laiko sau. Ar po darbo bent kas antrą dieną laiko sau reiktų padovanoti. Tuomet žiūri ir reikalai ima keistis – imi daug geriau emociškai jaustis, tampi fiziškai aktyvesnė.

To linkiu ir visiems – nepamiršti rūpintis savimi. O mano supratimu, tai skirti laiko SAU, t.y. savo kūnui dėmesio, emocijų balansui normalizuoti. Pirmiausia, ir tik pasirūpinus savimi, galime tinkamai pasirūpinti šeima, žmonėmis, kurie supa mus kiekvieną dieną. Tai ir yra laimė būti sveikai. Mylėti save ir kitus!“

Nori mokytis ir Tu? Parašyk. Susitikim.

Susitikimai individualūs su kvietimu į pažintį ir tolesnę draugystę kalanetikos mylėtojų „padangėje“.

 

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s