Treniruočių rūšį rinkis atsakingai! Gydytojos patarimai pradedančiosioms


kalanetika

„Kasdien atliekame begalę judesių, ne tokių, kokiems mūsų kūnai yra sutverti. To pasekmė – atsiradę nugaros, kojų, rankų ar kaklo skausmai, aptirpimai. Reguliarus sportavimas ne tik padės išvengti ir užkirs kelią skausmams, bet ir suteiks kūnui stiprybę, sveikatos grįžimą, energijos užtaiso iš vidaus atsiradimą, motyvacijos gyvenime padidėjimą ir net apetito susireguliavimą“, – mankštintis kviečia mano bendramintė gyd. Eglė Pacevičienė.

Atsakingai rinkitės treniruočių kryptį!

Juk svarbiausia sporte – esate jūs. Dėliotis fizinio aktyvumo planą pradėkite įvertinusios savo fizinį pasirengimą: raumenų ištvermę, jėgą, sąnarių lankstumą, raiščių tamprumą, laikysenos ydas, širdies – kvėpavimo sistemos atsaką į didėjančius krūvius. Pradedant svarbiausia yra nepakenkti sau ir pasirinkti tokią sporto rūšį, kuri būtent tuo gyvenimo momentu veiktų SVEIKATINANČIAI.

Pradėkite nuo apsilankymo mažo-vidutinio intensyvumo treniruotėje

Supratimas ką ir kodėl darau padės drąsiau priimti sprendimus, o žinojimas, kokių tikslų galiu siekti, padės mažinti abejonių ir motyvacijos trūkumo klausimus. Jei sportas nebuvo jūsų gyvenimo dalis ir nusprendėte pradėti, būtų nenaudinga iš karto save „įmesti“ į intensyvių treniruočių rutiną, nes ne tik nepasimėgausite jų teikiama nauda, bet galite patirti ir žalą, paūmės esami skausmai, atsinaujins senos traumos, pablogės laikysena, o po treniruotės vietoj pakylėjimo jausmo galite likti pavargusios, pasireikšti galvos skausmai ar pykinimas.

egle-paceviciene

Nuotr. Eglė Pacevičienė

Į ką atkreipti dėmesį pradėjus lankyti mankštas?

Ne kiekvienas treneris suspės tinkamai prieiti ir įvardinti kiekvienai klientei jai suprantamai, kaip teisingai atlikti pratimus. Didelėse ir mišriose pagal fizinį pasirengimą grupėse tas tiesiog fiziškai gali nepavykti. Taigi, pati geriausia kontrolė yra jūsų pačių kontrolė sau.

Pradedantiesiems treniruočių metu didžiausias dėmesys skirtinas laikysenai ir atliekamų judesių tikslumui. Esant laikysenos ydų, pirmiausia didinamas lankstumas, drauge stiprinami raumenys, kurie padeda užtvirtinti taisyklingus judesius ir kūno padėtį. Kam reikalinga taisyklinga laikysena? – nes taip užkertame kelią skausmams. Ir atminkite: tai procesas. Rezultatus pasiekiame tik sportą įtraukę į savo kasdieninę gyvenimo rutiną.
Nuosekliai einant minėtus žingsnelius, rezultatai netruks pradėti džiuginti: puikuosimės tiesia nugara, pakelta krūtine, sustiprėjusiais raumenimis ir pagražėjusiomis formomis. Po treniruočių aplankys ilgai išliekantis pakylėjimo, lengvumo, noro bėgti, skristi, carpe diem pojūtis, o kūnas bus dėkingas dėl grįžtančios sveikatos – nugara, kaklas, sąnariai taps gyvybingesni, pradės vaduotis iš skausmų.

Pradėjus sportuoti pagrindiniu tikslu neturėtų būti raumenų auginimas ar kardio efekto siekimas norint numesti svorio. Dar dabar yra gaji nuomonė, kad sportuoti eina žmonės, pasiryžę mesti svorį. Tai netiesa. Bet apie tai – kitą kartą.

Kas toliau?

Kuomet kūnas sustiprės, laikysena pagražės, pajusite, kad turite pakankamai jėgų nepailstant mankštintis ir kad jau atėjo laikas intensyvesnėms treniruotėms – tada jau galite apsvarstyti apie raumenų auginimą, cardio efekto siekimą ar net profesionalias sporto kryptis. Iš didelės pasiūlos tikrai išsirinksite tinkamiausią sau. Bet, jei intensyvesnės treniruotės neįdomios, tęskite vidutinio intensyvumo treniruotes, o gauta nauda, sveikatos požiūriu, bus ne ką mažesnė.

Per kiek laiko kūnas sustiprėja pakankamai?

Priklauso nuo daugelio faktorių, įskaitant mankštų dažnį, reguliarumą, trukmę, tačiau svarbiausias – atėjęs pojūtis, kad jau dabar GALIU daugiau.

O tada nepamirškite išmoktų taisyklingų judesių ir laikysenos, taikykite juos visada treniruotėse ir gyvenime, bei nepalikit neišgirsto vidinio balso apie jūsų kūno duodamus signalus.

Linkiu Jums didelės sėkmės!

Reklama

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s